KEMUDAHAN DI SINI

Muhammad Zulkifli Blogger :)

Saturday, October 15, 2011

Bukti Burger and Fries McDonald's bahaya


Seorang artis dari New York , Sally Davies telah menjalankan satu projek mengambil gambar burger dan fries Mc Donald's . Beliau mula mengambil gambar set tersebut pada hari dia membeli set tersebut iaitu pada 10 April 2010 hingga ke hari yg ke-137 . Burger itu mengalami sedikit perubahan saja iaiut mengecil tetapi yang lainnya hanya kelihatan baik . 

Pada awalnya , Davies ingin mengambil gambar burger dan fries itu menjadi buruk dan rosak . Tetapi beliau terkejut kerana tiada perubahan atau kerosakan berlaku pada burger dan fries tersebut .Lalu beliau meneruskan mengambil gambar selama mungkin . Beberapa tahun sebelum ini , satu kes telah direportkan dimana sebiji burger McDonald's berumur 12 tahun dijumpai dalam keadaan yang sgt baik . 

Experiment Davies ini menunjukkan bahawa burger McDonald's adalah dalah satu makanan paling bahaya dimakan orang ramai . Daging itu dibuat dari 100% daging lembu tanpa pengawet . Tetapi adalah mustahil jika burger itu dapat bertahan sehingga bertahun - tahun . Mungkin ada bahan kimia yang diletakkan pada burger tersebut ?












Fast Food memang sedap , tapi ada risikonya . Jika kita memakan fast food seperti ini , kita tidak boleh makan nasi selama satu hari .... Jadi kurangkan lah makan fast food tu yer ....

Nak makan boleh tapi sekali sekala sudahlah , lepas gian . hahaha

Sumber : Sini  dan Planet










No comments:

Post a Comment